آغاز به كار پروژه سايبر ديپلماسي تا سه ماه آينده

بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده پروژه سايبر ديپلماسي تا سه ماه آينده كار خود را آغاز مي‌كند.

سعيد سيدآقا بني‌هاشمي - مدير فن‌آوري اطلاعات وزارت امور خارجه - در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه پروژه سايبر ديپلماسي شامل سه بخش «مديريت ديتا، مديريت محتوا و تصميم با هوش مصنوعي» است، درباره بودجه و اعتبار درنظر گرفته شده براي اين پروژه گفت: در حدود 50 ميليون تومان براي اين پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

وي اظهار كرد: در روش سنتي كارشناسان وزارت امور خارجه زماني كه ديتاهايي را جمع‌آوري مي‌كردند، اين اطلاعات در جاي متمركزي ذخيره نمي‌شد اما با آغاز به كار اين پروژه به شكل شبكه‌يي، وقتي كارشناسان ديتاهايي جمع‌آوري مي‌كنند آن را در سرور اصلي ذخيره كرده و با توجه به اين كه كارشناسان اين وزارتخانه سيال هستند، با ذخيره شدن اين اطلاعات در شبكه كارشناسان بعدي مي‌توانند از اطلاعات قبلي ذخيره شده استفاده كنند.

مدير فن‌آوري اطلاعات وزارت امور خارجه بحث Countent management را از ديگر بخش‌هاي اين پروژه ذكر كرده و گفت: در نهايت و در فاز آخر با استفاده از اين اطلاعات تصميم مناسب اتخاذ مي‌شود؛ با اين پروژه‌ تمام دانش كارشناسان وزارت امور خارجه در يك جا جمع‌بندي خواهد شد.

او تصريح كرد: اين پروژه يكي از فعاليت‌ها و طرح‌هاي مهم ما محسوب مي‌شود كه با اجرا شدن آن بسياري از كارها در زمينه پژوهشي و تحقيقاتي در حوزه علوم سياسي تسريع مي‌شود.

نظرات