مرور اينترنت فراموشي را در سالمندان كند مي‌كند

بر اساس يافته‌هاي محققان، استفاده از اينترنت فعاليت مغزي سالمندان را تقويت كرده و ضعيف شدن حافظه مربوط به كهولت را كه ممكن است به زوال عقل منتهي شود، كند يا حتي معكوس مي‌كند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محققان آمريكايي با استفاده از اسكن‌هاي مغزي دريافتند اينترنت بسيار قوي‌تر از مطالعه ذهن را تحريك مي‌كند و تاثيرات آن پس از اتمام استفاده از اينترنت طولاني است.

به گفته استاد نوروساينس و رفتار انساني در دانشگاه كاليفرنيا، انجام جست‌وجو حتي به مدت نسبتا كوتاه توسط افراد مسن داراي تجربه اندك، مي‌تواند الگوهاي فعاليت مغزي را تغيير داده و فعاليت آن را تقويت كند.

در اين تحقيقات 24 مرد و زن بين 55 و 78 سال مورد بررسي قرار گرفتند كه نيمي از آن‌ها از اينترنت بسيار استفاده كرده و نيم ديگر تجربه اندكي داشتند.

اسكن مغز اين افراد به هنگام استفاده از اينترنت، تغيير گردش خون در مغز و فعاليت مغزي در بخش‌هاي كنترل‌كننده زبان، خواندن، حافظه و بينايي و تصميم‌گيري را نشان داد.

به اعتقاد اين محققان، جست‌وجوي اينترنت مي‌تواند شكل ساده‌اي از تمرين مغز باشد كه بيش از مطالعه مغز را به چالش مي‌كشد زيرا افراد ناچارند همزمان فعاليت‌هاي مختلفي را انجام دهند كه شامل نگه داشتن اطلاعات در حافظه، ارزيابي همزمان آن‌ها در صفحه و جدا كردن اطلاعات مورد نياز از متن‌ها و تصاوير مشاهده شده است.

نظرات