افزايش ظرفيت پهناي باند ديتاي كشور به 99 STM1

با تلاش‌هاي صورت گرفته، ظرفيت پهناي باند ديتاي کشور در حال حاضر به بيش از 99 STM1 افزايش يافته است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) محمدباقر ظهوري‌فر - مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت - با بيان اين مطلب اظهار كرد: هم‌اکنون امکان پاسخگويي به نيازها و تقاضاهاي موجود در اين حوزه وجود دارد.

وي افزود: بر همين اساس و پس از تأمين نياز داخلي در زمينه پهناي باند، بازاريابي براي فروش آن به کشورهاي همسايه به صورت جدي در حال پيگيري است.

او با بيان اين که تاکنون صادرات پهناي باند تعدادي از کشورهاي متقاضي عملياتي شده است، خاطر نشان کرد: بازاريابي براي استفاده از ظرفيت‌هاي خالي شبکه و آماده کردن بيش از پيش شبکه براي صادرات، از جمله برنامه‌هاي آينده شرکت ارتباطات زيرساخت در اين حوزه است.

ظهوري‌فر تصريح کرد: ظرفيت پهناي باند ديتا کشور، درصورت وجود تقاضا و با در نظر گرفتن امکانات موجود، قابليت افزايش را دارد.

وي درباره پروژه فالکون نيز گفت: اين پروژه فعال بوده و از حداکثر ظرفيت موجود استفاده خواهد شد و به‌واسطه آن، امکان ارايه پهناي باند به کشورهاي همسايه بيش از پيش فراهم شده است.

مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت درباره کابل‌هاي فيبر نوري بين شهري نيز اظهار كرد: تاکنون و به منظور ارايه خدمات بهتر به کاربران حدود 42 هزار کيلومتر فيبر نوري بين شهري نصب و راه‌اندازي شده است.

نظرات