پست اثری 11 درصدی در کاهش ترافیک دارد

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست:
پست اثری 11 درصدی در کاهش ترافیک دارد
سهم پست به میزان یک ده هزارم بودجه سالانه بوده ، اما اثر ما در کاهش ترافیک 11 درصد است.

به گزارش خبرنگار سیتنا ،دکتر محمد حسن محبیان رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست در مراسم بزرگداشت روز جهانی پست و افتتاح همزمان پروژه های پستی در حضور رییس جمهور اظهار داشت: در سبد خانوار مردم 372 میلیارد تومان بودجه پست است که برای هر نفر 4 هزار و 300 تومان هزینه می شود.
وی ادامه داد: اگر این رقم را به کل کشور تعمیم دهیم برای هر نفر در ماه 360 تومان هزینه میشود.
محبیان گفت: سرانه هزینه خدمات پستی در سال 43 هزار ریال و معادل 3600 ریال د رماه است.
رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست بحث رقابتی کردن نرخ و تعرفه ها را راهکاری برای سامان دهی وضعیت پست خواند و گفت: پرداخت ما به تفاوت هزینه های خدمات تکلیفی نیز، می تواند راهگشا باشد.
وی همچنین خواستار راه اندازی سرویس پست مالی CODشد و گفت: در صورت اخذ مجوز از بانک مرکزی این سرویس راه اندازی می شود.
وی همچنین به اهمیت ساماندهی قبوض خدمات شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به این که خدمات پستی بهره وری بالایی را در خود دارد پیشنهاد می کنیم ضمن رقابتی کردن نرخ های پستی، خدمات پایه در بودجه خود شرکت در نظر گرفته شود چرا که پیش از این بعد از پنج تا شش سال این بودجه پرداخت می شد.
مدیرعامل شرکت پست ادامه داد: بهتر است که این بودجه سالانه برای خود شرکت در نظر گرفته شود چه به اپراتور دولتی و چه در صورتی که شرکت به عنوان اپراتور پست وارد بخش خصوصی شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر طرحی را آماده داریم که هر روز یک پاکت به درب منازل برسد تا هر سازمان که با مردم در ارتباط هستند مرسولات خود را یکی شده بفرستند که در این صورت هزینه های سازمان های دولتی یک بیستم کاهش می یابد.
لازم به ذکر است: به دلیل همزمانی روز جهانی کودک و همچنین روز جهانی پست، تمبرهای طراحی شده برای این منظور با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات به صورت همزمان رونمایی شد.
همچنین اختمان های تجزیه مبادلات پستی در استان های خراسان شمالی، جنوبی و سالن مبادله فرودگاه امام خمینی(ره)، شش مرکز آموزش علمی کاربردی پست در سطح کشور همچنین چاپخانه تمبر شرکت پست از دیگر پروژه هایی بود که روز گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

نظرات